2021. december 5., vasárnap

 Hogyan lehet tönkretenni egy ingatlan reputációját?

Amikor valaki az ingatlan eladása érdekében, szakembert keres, ajánlom, jól nézze meg kihez fordul? Nézzen és lásson túl az öndicséreten és mesterségesen kreált „elégedett ügyfelek” elismerő nyilatkozatain. Nézze meg, ténylegesen van-e mögöttes teljesítmény?

Referenciamunkáim alapján, felkértek egy exkluzív ingatlan értékesítésére. Mivel Megbízó úgy nyilatkozott, csak engem bíz meg, megcsináltam a házi feladatot. Felmértem az ingatlan erősségeit, gyengeségeit, az ezekből származó versenyelőnyt. A legerősebb versenyelőnyt figyelembe véve megcsináltam a hatásos reklámot. Létrehoztam a márkát és pozícionáltam. Sajnos, amikor egy kampány beindul, kell egy kis idő, amíg a piac észleli.

Ha a Megbízó kellően türelmetlen és azonnali eredményt akar, meginog a bizalom, és a közvetítőben keresi a hibát. Más lehetőségek után néz. És lám, jön egy ingatlanos, aki mindent megígér, de csak szóban (nehogy írást kelljen adni az ígéretéről, amit később számon lehet tőle kérni), és megkapja a megbízást.

Aztán újabbak jönnek. Minél többen jogosultak nyilatkozni az eladó ingatlanról, annál inkább torzul az információ, az ár, az adatok. A jól felépített márkának vége, a reklám által hozzáadott érték elveszik, az ingatlan elveszíti a hitelét, az imázsát, a reputációját.

És amikor már mindenhonnan ennek az ingatlannak a reklámja csöpög, és a vevőjelölt mindenhol ezt látja, működésbe lép a „járókelő effektus”. Lám ha ennyire sokan hirdetik, és nem kell senkinek, akkor valami baja van, és ha megveszem, engem fognak kinevetni, így nekem sem kell.

A tanulság. Magyarországon, még csak nyúlcipőben jár a hirdetési kultúra. Az újságírók és a marketing szakemberek tanulják. Ők hallottak már illusztrációról, címsorról, képaláírásról. De a legfontosabb tanulság az, hogy az ingatlan nem tartozik a likvid termékek sorába, ráadásul, ha értékes az ingatlan, beszűkül a fizetőképes kereslet. Ekkor kell a jó marketingszakember, aki képes a figyelem központjába helyezni az ingatlant, emberi tulajdonsággal felvértezni az élettelen házat, kialakítani a márkát. Az ingatlant jóval korábban, de a kellő időben kell elkezdeni árulni és türelmesnek kell lenni.

 


https://balatoni-ingatlanok.hu/ 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.